Realizacja i rozliczanie projektu WUP
UMOWA O DOFINANSOWANIE
Jeżeli w wyniku oceny Twój wniosek zostanie zakwalifikowany do objęcia wsparciem, zostanie z Tobą zawarta umowa o dofinansowanie.
Umowy o dofinansowanie w programie Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 są bardzo zróżnicowane – dostosowane do określonego działania i beneficjenta. Ze swojej umowy dowiesz się:
- jakie masz obowiązki,
- z jakich systemach informatycznych będziesz korzystać
- i w jaki sposób rozliczać projekt lub wnioskować o zmiany zapisów wniosku o dofinansowanie (WOD).
WNIOSEK O DOFINANSOWANIE
Od czasu złożenia wniosku o dofinansowanie (WOD) do Instytucji Organizującej Nabór (ION) do czasu rozpoczęcia realizacji projektu mija zwykle przynajmniej kilka tygodni, dlatego punktem wyjścia do rozpoczęcia realizacji projektu jest zapoznanie się z treścią swojego WOD, poznanie szczegółowych zasad naboru i wsparcia uczestników projektu – przeczytaj dokumentację naboru i regulamin wyboru projektów, obowiązujący w Twoim naborze.
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Pamiętaj, że jesteś samodzielnym Administratorem Danych Osobowych.
Masz zatem związane z tym obowiązki, opisane w umowie o dofinansowanie. Jeśli w Twoim projekcie udzielane jest uczestnikom wsparcie, jesteś zobowiązany do uzupełniania ich danych w SM EFS+ lub SM FST. Dostęp do baz danych uzyskasz po wprowadzeniu do nich danych przez opiekuna Twojego projektu z instytucji pośredniczącej – Wojewódzkiego Urzędu Pracy (IP – WUP) w Katowicach.
PROMOCJA I OZNAKOWANIE
Pamiętaj, że umowa o dofinansowanie nakłada na Ciebie obowiązki promocyjne i informacyjne zgodnie z Podręcznikiem wnioskodawcy i beneficjenta Funduszy Europejskich na lata 2021-2027 w zakresie informacji i promocji, dostępnym na stronie internetowej programu.
Możesz przesłać do opiekuna projektu wzory dokumentów w celu uzyskania potwierdzenia, że stosujesz właściwe logotypy.
UCZESTNICY PROJEKTU
Jeśli celem nadrzędnym Twojego projektu jest poprawa sytuacji uczestników projektu, to wsparcie uczestników musi być bezwzględnie zgodne z ich potrzebami. Ewentualne zmiany w WOD muszą być uzasadnione i wynikać z potrzeb uczestników.
Pamiętaj, żeby sporządzać i na bieżąco – do ostatniego dnia miesiąca – aktualizować harmonogram form wsparcia.
KWALIFIKOWALNOŚĆ WYDATKÓW
Projekt rozliczasz na podstawie składanych w CST 2021 wniosków o płatność z częstotliwością przewidzianą w wypełnionym przez Ciebie terminarzu płatności.
Pamiętaj, że nie każdy, wykazany we wniosku o płatność, wydatek związany z projektem może zostać dofinansowany.
Wydatek kwalifikowalny to wydatek lub koszt spełniający kryteria zgodne z „Wytycznymi dotyczącymi kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027”. O kwalifikowalności decyduje również to, czy zakup usługi lub dostawy będzie zgodny z obowiązującymi przepisami lub procedurami.
Nieprzestrzeganie tych zasad może skończyć się obniżeniem, a nawet cofnięciem przyznanego dofinansowania.
KONTO BANKOWE
Wszystkie operacje finansowe w Twoim projekcie powinny się odbywać za pośrednictwem wyodrębnionego specjalnie w tym celu konta bankowego. Jego numer podajesz do umowy o dofinansowanie.
DOKUMENTACJA
Wszystkie wydatki w ramach projektu powinny być ujęte w tzw. wyodrębnionej dokumentacji księgowej. To taki sposób księgowania, który umożliwia łatwą, szybką i precyzyjną identyfikację wszystkich dokumentów księgowych związanych z projektem.
KONTROLA PROJEKTU
Twój projekt może zostać skontrolowany przez IP – WUP w Katowicach i inne podmioty uprawnione do kontroli. Kontrola projektu co do zasady przeprowadzana jest w miejscu jego realizacji lub siedzibie beneficjenta. Dodatkowo kontrole projektów w każdym miejscu bezpośrednio związanym z ich realizacją mogą być prowadzone w formie wizyt monitoringowych.
SPRAWOZDAWCZOŚĆ I ROZLICZENIE PROJEKTU
Sprawozdania z postępu w realizacji projektu są integralną częścią wniosku o płatność. Jest on podstawą do wypłaty przyznanej dotacji w formie zaliczki, refundacji częściowej lub całkowitej.
Jeśli wnioskujesz o wypłatę transzy lub składasz końcowy wniosek o płatność, pamiętaj, żeby przedstawić do rozliczenia wydatki w wysokości co najmniej 70% otrzymanych transz dofinansowania.
Nie rozliczysz kosztów pośrednich w projekcie, jeśli nie przedstawisz do rozliczenia kosztów bezpośrednich.
TRWAŁOŚĆ PROJEKTU
Jeśli Twój wniosek o dofinansowanie przewiduje konieczność zachowania trwałości, zwrot zabezpieczenia umowy dokonywany jest nie wcześniej niż po upłynięciu jego terminu.
BAZA KONKURENCYJNOŚCI
Baza konkurencyjności to internetowa baza ofert zawierającą ogłoszenia dotyczące udzielanych przez beneficjentów zamówień. Zgodnie z zasadą konkurencyjności następuje udzielenie zamówienia w projekcie przez:
- beneficjenta niebędącego zamawiającym w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych w przypadku zamówień przekraczających wartość 50 tys. PLN netto, tj. bez podatku od towarów i usług (VAT),
- beneficjenta będącego zamawiającym w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych w przypadku zamówień o wartości równej lub niższej niż kwota określona w art. 4 pkt 8 Pzp, a jednocześnie przekraczającej 50 tys. PLN netto, tj. bez podatku od towarów i usług (VAT) lub w przypadku zamówień sektorowych o wartości niższej niż kwota określona w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Pzp, a jednocześnie przekraczającej 50 tys. PLN netto, tj. bez podatku od towarów i usług (VAT).
W tym przypadku każde zapytanie ofertowe zgodnie z zapisami Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027 musi zostać upublicznione w internetowej Bazie konkurencyjności.
HARMONOGRAM FORM WSPARCIA
Moduł Harmonogram Form Wsparcia jest narzędziem wspierającym proces tworzenia przez beneficjentów dokumentu, jakim jest harmonogram form wsparcia. Z modułu korzystają wyłącznie beneficjenci, którzy podpisali już umowę/decyzję o dofinansowanie. Harmonogram powinieneś utworzyć co najmniej raz w miesiącu w zakresie wsparcia planowanego na miesiąc następny. Harmonogram nie podlega aktualizacjom w zakresie danych archiwalnych. Nie jest również możliwe utworzenie harmonogramu za miesiąc ubiegły.
-
98,1kB XLSX
Wzór formularza zmian w projekcie WUP
-
1,2MB PDF
Instrukcja dla Beneficjentów dotycząca Harmonogramu Form Wsparcia w LSI2021 dla WUP
-
216,2kB PDF
Opis dokumentów finansowo-księgowych
-
57,2kB DOCX
Wzór Harmonogramu form wsparcia FESL_30.06.2023 r.
-
14,3kB XLSX
SL2021_ Harmonogram płatności_ zakres danych
-
18,8kB DOCX
SL2021_ Harmonogram płatności_ instrukcja
-
15,3kB DOCX
Weksel - wzór
-
39,5kB DOC
Wzor deklaracji-wekslowej-dla-osob-fizycznych
-
41,0kB DOC
Wzor deklaracji-wekslowej-dla beneficjentów niebędących osobami fizycznymi
-
901,0kB DOC
Instrukcja wypełniania weksla i deklaracji wekslowej
-
921,5kB DOC
Klauzula informacyjna małżonek