Przejdź do treści głównej
Oficjalna nowa strona programu
Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027

Nowy moduł w LSI 2021 dla naborów ogłaszanych przez Departament Europejskiego Funduszu Społecznego


Uruchomiliśmy nowy moduł w Lokalnym Systemie Informatycznym 2021 (LSI 2021) pn. Terminarz płatności. Moduł umożliwia złożenie terminarza płatności przez beneficjentów (z naborów ogłaszanych przez Departament Europejskiego Funduszu Społecznego).

Jak skorzystać z modułu Terminarz płatności?

Aby skorzystać z modułu – zaloguj się do systemu LSI 2021, przejdź na listę projektów i wybierz przycisk zarządzaj terminarzami płatności, znajdujący się przy danym projekcie w sekcji operacje.

Wizualizacja:

Obraz 1. Przycisk „Zarządzaj terminarzami płatności” w sekcji operacje.
Obraz 1. Przycisk „Zarządzaj terminarzami płatności” w sekcji operacje.

Po wybraniu przycisku zarządzaj terminarzami płatności nastąpi automatyczne przeniesienie do sekcji Terminarze, gdzie możesz utworzyć nowy terminarz płatności poprzez naciśnięcie przycisku Dodaj terminarz.

Wizualizacja:

Obraz 2. Przycisk „Dodaj terminarz” w sekcji terminarze.
Obraz 2. Przycisk „Dodaj terminarz” w sekcji terminarze.

Jakich uprawnień potrzebujesz do pracy w module Terminarz płatności?

Pracę w module możesz rozpocząć, jeśli Twój projekt został wybrany do dofinansowania, tj. jego status w systemie LSI 2021 określony jest jako Wybrany oraz posiadasz poniższe uprawnienia:

  • złożenie terminarza płatności w projekcie,
  • podgląd terminarzy płatności w projekcie,
  • zarządzanie terminarzami płatności w projekcie.

Wizualizacja:

Obraz 3. Uprawnienia niezbędne do pracy w module terminarz.
Obraz 3. Uprawnienia niezbędne do pracy w module terminarz.

Co musisz wiedzieć o Terminarzach płatności?

Terminarz, który tworzysz, ma obrazować deklarowany termin złożenia:

  • wniosku o płatność zaliczkową,
  • wniosku o płatność rozliczającego wydatki
  • lub wniosku o płatność końcową.

Terminarz powinien odzwierciedlać stan faktyczny realizacji projektu oraz zawierać najbardziej aktualne dane.

Dobrze zaplanowany terminarz jest niezwykle istotny z punktu widzenia zapisów umowy o dofinansowanie projektu. Kluczowe jest planowanie kwot wnioskowanych transz i ponoszonych wydatków. Terminarz trzeba tak zaplanować, aby spełniał zasady rozliczenia zaliczki uwzględnione w umowie.

Pamiętaj, że umowy różną się od siebie w zależności od tego, czy projekt rozliczany jest na podstawie:

  • rzeczywiście ponoszonych wydatków,
  • stawek jednostkowych,
  • czy też kwot ryczałtowych.

Zanim zaczniesz tworzyć terminarz płatności, sprawdź jakie zapisy są zawarte w Twojej umowie odnośnie, m.in. przekazywania transz dofinansowania czy też rozliczania wydatków.

Ponadto beneficjenci z sektora finansów publicznych, w tym państwowych jednostek budżetowych, mają dodatkowe lub inne zapisy w umowach niż pozostali beneficjenci.

Warto zapamiętać:

  • zasady rozliczania zaliczki ujęte są w umowie o dofinansowanie;
  • beneficjent sporządza terminarz płatności w podziale na okresy rozliczeniowe;
  • okres za jaki składany jest wniosek o płatność może zawierać niepełne miesiące/kwartały.

Pamiętaj, że każda zmiana terminarza płatności wymaga akceptacji Instytucji Zarządzającej programem (IZ FESL), która udzielana jest w terminie 10 dni roboczych od dnia otrzymania aktualizacji terminarza. Do momentu akceptacji terminarza płatności, obowiązujący jest terminarz płatności uprzednio zatwierdzony przez IZ FESL.

Terminarz płatności może być aktualizowany przed upływem okresu rozliczeniowego, którego aktualizacja dotyczy. Akceptacja przez IZ FESL terminarza płatności za bieżący okres rozliczeniowy, nie zwalnia beneficjenta z konsekwencji określonych w art. 189 ust. 3 UFP.


Poleć innym:
Facebook G+ Twitter Pint.
Pomóż nam poprawić serwis

Anuluj
Czy treść na tej stronie była pomocna? Zgłoś