Dokumentowanie wydatków za pomocą faktury elektronicznej (w ramach działań wdrażanych przez Departament Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego)
W przypadku obiegu faktur otrzymanych i przetwarzanych drogą elektroniczną (e-faktura), Departament Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego dopuszcza możliwość opisu i akceptacji faktury w systemie elektronicznym.
Poniżej prezentujemy dwa schematy postępowania w przypadku dokumentowania wydatków za pomocą faktury elektronicznej.
Schemat I
W systemie CST2021 pod daną pozycją we wniosku o płatność dołącz:
- pobrany oryginał faktury elektronicznej otrzymanej od wykonawcy, bez jakichkolwiek informacji dopisanych przez Ciebie;
- opis faktury w formie elektronicznej[1] z zachowaniem zasad obowiązujących dla dokumentu w formie papierowej, przy czym w tej sytuacji dokument musi być opatrzony stosownymi kwalifikowanymi podpisami elektronicznymi osoby/osób ostatecznie zatwierdzającej/ych faktury;
- historię akceptacji dokumentu.
Schemat II
W systemie CST2021 pod daną pozycją we wniosku o płatność dołącz:
- pobrany oryginał faktury elektronicznej otrzymanej od wykonawcy, bez jakichkolwiek informacji dopisanych przez Ciebie;
- wydrukowaną fakturę elektroniczną. Umieść na niej zapis „wydruk z systemu elektronicznego” oraz opis zgodnie z Przykładowym opisem faktury lub innym dokumentem potwierdzającym poniesienie wydatku stanowiącym element Zasad realizacji FE SL 2021-2027. Tak przygotowany dokument zeskanuj i załącz pod daną pozycją we wniosku o płatność;
- historię akceptacji dokumentu.
Pamiętaj, że:
- opis faktury powinien zawierać niezbędne elementy zgodnie z Przykładowym opisem faktury lub innym dokumentem potwierdzającym poniesienie wydatku,
- nie ma konieczności powielania tych elementów jakie wynikają z historii akceptacji dokumentu,
- dopuszczamy, aby elementy opisu wymagane na pierwszej stronie faktury zgodnie z Przykładowym opisem faktury lub innym dokumentem potwierdzającym poniesienie wydatku w przypadku I schematu zostały umieszczone w elektronicznym opisie faktury lub historii akceptacji dokumentu w systemie elektronicznym.
[1] zgodnie z Przykładowym opisem faktury lub innym dokumentem potwierdzającym poniesienie wydatku stanowiącym element Zasad realizacji FE SL 2021-2027.