Guide

Zadania instytucji pośredniczących

Go to the portal home page Guides

Rolę instytucji pośredniczącej mogą pełnić wyłącznie jednostki sektora finansów publicznych. Zakres jej obowiązków określa umowa lub porozumienie. Mogą to być na przykład zadania związane z zarządzaniem i wdrażaniem części programu dotyczącej określonej tematyki, w której specjalizuje się dana instytucja, np. ochrony środowiska, rozwoju przedsiębiorstw czy budowy dróg.

Zadania instytucji pośredniczącej

  • zarządzanie poszczególnymi priorytetami programu,
  • przygotowanie na podstawie wytycznych instytucji zarządzającej szczegółowych kryteriów wyboru projektów w ramach poszczególnych priorytetów,
  • przygotowanie opisu własnego systemu zarządzania i kontroli,
  • wybór projektów do dofinansowania zgodnie z kryteriami oraz podpisywanie umów z beneficjentami,
  • zapewnienie zgodności projektów z zasadami wspólnotowymi i krajowymi,
  • weryfikacja poprawności i zgodności z prawem wydatków ponoszonych przez beneficjentów,
  • prowadzenie elektronicznego systemu monitorowania realizacji poszczególnych priorytetów,
  • rozliczanie umów z beneficjentami,
  • monitorowanie realizacji umów o dofinansowanie projektów,
  • monitorowanie realizacji wskaźników,
  • prowadzenie kontroli realizowanych projektów,
  • przygotowanie sprawozdań z realizacji poszczególnych priorytetów,
  • ewaluacja poszczególnych priorytetów,
  • prowadzenie działań promocyjnych i informacyjnych,
  • przechowywanie dokumentacji związanej z wdrażaniem programu przez 3 lata od daty jego zamknięcia.

Do realizacji programu "Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027" wyznaczono następujące instytucje pośredniczące:

Kontakt do instytucji pośredniczących

  • Śląskie Centrum Przedsiębiorczości

    ul. Katowicka 47; 41-500 Chorzów

    Informacje ogólne: Wydział informacji i promocji
    tel. (032) 7439171 lub 7439177

    Sekretariat:
    tel. (032) 7439160
    fax. (032) 7439161
    email: scp@scp-slask.pl

  • Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach 

    ul. Kościuszki 30, 40-048 Katowice

    telefony: 
    Centrala: +48 32 757 33 60, +48 32 757 33 01
    Sekretariat: +48 32 757 33 15
    Kancelaria: +48 32 757 33 79
    fax: +48 32 757 33 62
    e-mail: wup@wup-katowice.plkawu@praca.gov.pl