Warsztaty pisania wniosków o dofinansowanie w perspektywie finansowej 2021-2027 (dla początkujących) – szkolenie 4 grudnia 2023 r.
Pytanie 1. Co w przypadku, kiedy to niewywiązanie się z umowy dotyczy drugiej strony, czyli operatora i przyczyniło się to do braku możliwości poprawnego zrealizowania umowy i wywiązania się z terminów? Podczas szkolenia była poruszana kwestia odwołania się ale w przypadku, gdy projekt nie zostanie zakwalifikowany.
Odpowiedź.
Jeśli nieprawidłowości w realizacji projektu są spowodowane przyczynami leżącymi po stronie instytucji, z którą beneficjent zawarł umowę, jest kilka możliwości podjęcia działań:
1. Jeśli instytucja stwierdzi nieprawidłowość, to beneficjentowi przysługuje prawo zgłoszenia pisemnych zastrzeżeń w terminie wskazanym w informacji o nieprawidłowości (zwykle 14 dni kalendarzowych). W takim odwołaniu należy wskazać argumenty i fakty potwierdzające, że wina leży po stronie instytucji.
2. Jeśli przypadek dotyczy operatora (instrumenty finansowe czy projekty grantowe) można zwrócić się bezpośrednio do podmiotu powyżej - instytucji, która zawarła z operatorem/grantodawcą umowę na realizację projektu, tym sposobem spowodować reakcję podmiotu nadrzędnego.
3. W przypadku, gdy problem leży po stronie instytucji pośredniczącej, można zwrócić się pisemnie do instytucji zarządzającej (Urzędu Marszałkowskiego).
Opracowane przez pana Michała Byliniaka