Przejdź do treści głównej
Oficjalna nowa strona programu
Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027

Warsztaty pisania wniosków o dofinansowanie w perspektywie finansowej 2021-2027 (dla początkujących) – szkolenie 4 grudnia 2023 r.


Pytanie 1. Co w przypadku, kiedy to niewywiązanie się z umowy dotyczy drugiej strony, czyli operatora i przyczyniło się to do braku możliwości poprawnego zrealizowania umowy i wywiązania się z terminów? Podczas szkolenia była poruszana kwestia odwołania się ale w przypadku, gdy projekt nie zostanie zakwalifikowany.

Odpowiedź.


Jeśli nieprawidłowości w realizacji projektu są spowodowane przyczynami leżącymi po stronie instytucji, z którą beneficjent zawarł umowę, jest kilka możliwości podjęcia działań:

1. Jeśli instytucja stwierdzi nieprawidłowość, to beneficjentowi przysługuje prawo zgłoszenia pisemnych zastrzeżeń w terminie wskazanym w informacji o nieprawidłowości (zwykle 14 dni kalendarzowych). W takim odwołaniu należy wskazać argumenty i fakty potwierdzające, że wina leży po stronie instytucji.

2. Jeśli przypadek dotyczy operatora (instrumenty finansowe czy projekty grantowe) można zwrócić się bezpośrednio do podmiotu powyżej - instytucji, która zawarła z operatorem/grantodawcą umowę na realizację projektu, tym sposobem spowodować reakcję podmiotu nadrzędnego.

3. W przypadku, gdy problem leży po stronie instytucji pośredniczącej, można zwrócić się pisemnie do instytucji zarządzającej (Urzędu Marszałkowskiego).


Opracowane przez pana Michała Byliniaka

Pomóż nam poprawić serwis

Anuluj
Czy treść na tej stronie była pomocna? Zgłoś