Przejdź do treści głównej
Oficjalna nowa strona programu
Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027

Standardy obsługi osób ze szczególnymi potrzebami


Prezentujemy standardy obsługi osób ze szczególnymi potrzebami w kolejowym i drogowym transporcie zbiorowym.

Standardy są efektem projektu, finansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego, pt. „Szkolenia dla pracowników sektora transportu zbiorowego w zakresie potrzeb osób o szczególnych potrzebach, w tym osób z niepełnosprawnościami”.

Czym są standardy obsługi?

Standardy obsługi osób ze szczególnymi potrzebami to gotowe i uniwersalne narzędzia do wykorzystania przez przewoźników, operatorów i organizatorów transportu zbiorowego.

W projekcie powstały następujące standardy – zarówno dla zbiorowego transportu kolejowego, jak i autobusowego międzymiastowego i miejskiego:

  1. Standard informowania i komunikowania się,
  2. Standard pomocy/asysty w podróży,
  3. Standard szkoleniowy,
  4. Standardy badawcze.

Standardy dotyczą:

  • planowania i realizacji podróży osób ze szczególnymi potrzebami,
  • aspektów technicznych środków komunikacji,
  • aspektów związanych z obsługą osób ze szczególnymi potrzebami.

Deklaracja partnerstwa

Przewoźnicy i organizatorzy transportu zbiorowego mogą zobowiązać się do stosowania standardów poprzez podpisanie deklaracji partnerstwa na rzecz dostępnej obsługi podróżnych. Do partnerstwa można przystąpić wysyłając podpisany skan deklaracji na adres: standardyptz@pfron.org.pl.

Do tej pory 13 przewoźników z całej Polski zadeklarowało stosowanie standardów w swoich środkach komunikacji, w tym aż 3 podmioty z województwa śląskiego:

  • Koleje Małopolskie sp. z o. o.
  • Koleje Śląskie
  • Koleje Wielkopolskie sp. z o.o.
  • Łódzka Kolej Aglomeracyjna sp. z o.o.
  • Miejski Zakład Komunikacji Gorzów Wielkopolski
  • Miejski Zakład Komunikacji w Opolu
  • Międzygminny Związek Komunikacyjny z siedzibą w Jastrzębiu-Zdroju
  • Szybka Kolej Miejska sp. z o.o.
  • WARS S.A.
  • Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o.
  • Zarząd Transportu Metropolitalnego z siedzibą w Katowicach
  • Żegluga Ostródzko-Elbląska sp. z o.o.
  • Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne sp. z o.o. we Wrocławiu

Zapoznaj się ze standardami

Wszystkie standardy obsługi pasażerów oraz deklarację partnerstwa znajdziesz w dziale: Zapoznaj się z prawem i dokumentami.


Poleć innym:
Facebook G+ Twitter Pint.
Pomóż nam poprawić serwis

Anuluj
Czy treść na tej stronie była pomocna? Zgłoś