Standardy obsługi osób ze szczególnymi potrzebami
Prezentujemy standardy obsługi osób ze szczególnymi potrzebami w kolejowym i drogowym transporcie zbiorowym.
Standardy są efektem projektu, finansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego, pt. „Szkolenia dla pracowników sektora transportu zbiorowego w zakresie potrzeb osób o szczególnych potrzebach, w tym osób z niepełnosprawnościami”.
Czym są standardy obsługi?
Standardy obsługi osób ze szczególnymi potrzebami to gotowe i uniwersalne narzędzia do wykorzystania przez przewoźników, operatorów i organizatorów transportu zbiorowego.
W projekcie powstały następujące standardy – zarówno dla zbiorowego transportu kolejowego, jak i autobusowego międzymiastowego i miejskiego:
- Standard informowania i komunikowania się,
- Standard pomocy/asysty w podróży,
- Standard szkoleniowy,
- Standardy badawcze.
Standardy dotyczą:
- planowania i realizacji podróży osób ze szczególnymi potrzebami,
- aspektów technicznych środków komunikacji,
- aspektów związanych z obsługą osób ze szczególnymi potrzebami.
Deklaracja partnerstwa
Do tej pory 13 przewoźników z całej Polski zadeklarowało stosowanie standardów w swoich środkach komunikacji, w tym aż 3 podmioty z województwa śląskiego:
- Koleje Małopolskie sp. z o. o.
- Koleje Śląskie
- Koleje Wielkopolskie sp. z o.o.
- Łódzka Kolej Aglomeracyjna sp. z o.o.
- Miejski Zakład Komunikacji Gorzów Wielkopolski
- Miejski Zakład Komunikacji w Opolu
- Międzygminny Związek Komunikacyjny z siedzibą w Jastrzębiu-Zdroju
- Szybka Kolej Miejska sp. z o.o.
- WARS S.A.
- Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o.
- Zarząd Transportu Metropolitalnego z siedzibą w Katowicach
- Żegluga Ostródzko-Elbląska sp. z o.o.
- Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne sp. z o.o. we Wrocławiu
Zapoznaj się ze standardami