Pytania po szkoleniu 16.10.24 r. - Uproszczone metody rozliczania wydatków w perspektywie finansowej 2021-2027
Pytanie 1. We wniosku w punkcie opisującym zarządzenie projektem mamy podany skład zespołu projektowego (kierownik, koordynator, specjalista do spraw rozliczeń, księgowy). Czy funkcję kierownika i koordynatora może pełnić jedna osoba? Czy funkcję specjalisty ds. rozliczeń i księgowego może pełnić również jedna osoba? Wtedy w zespole projektowym byłyby dwie osoby.
Odpowiedź
W wielu projektach łączenie funkcji koordynatora i kierownika czy specjalisty ds. rozliczeń i księgowego jest praktyką opisywaną we wniosku o dofinansowanie. Ze względu na fakt, iż struktura i sposób zarządzania projektem podlegały weryfikacji w ramach oceny merytorycznej wniosku o dofinansowanie, zmianę polegającą na połączeniu funkcji należy zgłosić do instytucji z którą zawarto umowę o dofinansowanie. Po uzyskaniu akceptacji może być jeszcze konieczna aktualizacji wniosku o dofinansowanie.
Opracowane przez Pana Michała Byliniaka
Pytanie 2. Czy fakt, iż przy metodach uproszczonych nie ma obowiązku prowadzenia wyodrębnionej księgowości, określają Wytyczne czy najważniejsza jest umowa (i regulamin)
i tam może być obowiązek wyodrębnionej ewidencji?
Odpowiedź
Obowiązek ujmowania wydatków projektu w wyodrębnionej ewidencji księgowej wynika zawsze z umowy o dofinansowanie. Co do zasady w treści umów, w których przewidziano uproszczone metody, zapis ten jest wyłączony - dotyczy tylko wydatków rzeczywiście poniesionych. Niemniej, każdorazowo należy szczegółowo zapoznać się
ze swoją umową o dofinansowanie, gdyż zapisy pomiędzy poszczególnymi funduszami, działaniami i naborami mogą się różnić.
Opracowane przez Pana Michała Byliniaka