Przejdź do treści głównej
Oficjalna nowa strona programu
Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027

Pytania po szkoleniu 18-19.11.2024 r. - Pomoc publiczna i pomoc de minimis w projektach z programu FE SL 2021-2027


Pytanie 1. W jakich sytuacjach należy wydać korektę zaświadczenia de minimis?

Odpowiedź

Zgodnie z art. 5 Ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz.U.2023.702 t.j. z dnia 2023.04.13) podmioty udzielające pomocy wydają beneficjentowi pomocy zaświadczenie stwierdzające, że udzielona pomoc publiczna jest pomocą de minimis albo pomocą de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie.
Zgodnie z art. 5 ust. 3a Ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej w przypadku gdy wartość faktycznie udzielonej pomocy de minimis jest inna niż wartość pomocy wskazana w wydanym zaświadczeniu o udzielonej pomocy publicznej, podmiot udzielający pomocy, w terminie 14 dni od dnia stwierdzenia tego faktu, wydaje nowe zaświadczenie, w którym wskazuje właściwą wartość pomocy oraz stwierdza utratę ważności poprzedniego zaświadczenia.
Zgodnie z Wyjaśnieniami Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów opublikowanymi na stronie internetowej Sprawozdania o udzielonej pomocy

Korekta w przypadku anulowania decyzji/rozwiązania umowy o przyznaniu pomocy
W sytuacji, gdy decyzja, na podstawie której udzielono pomocy została anulowana (lub umowa została rozwiązana) i w wyniku tego przedsiębiorca w ogóle nie skorzystał z pomocy, należy skorygować do zera wartość udzielonej pomocy (należy kliknąć na niebieską ikonkę "Edytuj przypadek pomocy” znajdującą się po lewej stronie przypadku, a następnie, po wprowadzeniu zmian w odpowiednich polach, zatwierdzić je przyciskiem „Zapisz” na dole ekranu). Używając opcji „pokaż usunięte sprawozdania” użytkownik ma zawsze wgląd do skasowanych danych, a w razie potrzeby może je przywrócić.

Opracowane przez Panią Małgorzatę Dobrzyńską-Dąbską

Pomóż nam poprawić serwis

Anuluj
Czy treść na tej stronie była pomocna? Zgłoś