Nowe funkcjonalności w Lokalnym Systemie Informatycznym 2021
Wdrożyliśmy nowy mechanizm w Lokalnym Systemie Informatycznym (LSI 2021) w module Terminarze płatności.
Co się zmieniło?
Beneficjenci zyskali możliwość pobrania do pliku danych pochodzących z uzupełnionego dokumentu w zakładce Zarządzanie terminarzami płatności. Plik ten można wykorzystać podczas uzupełnienia danych w module Harmonogram płatności w CST 2021.
Jak skorzystać z mechanizmu w LSI 2021?
- Zaloguj się do LSI 2021,
- Przejdź na listę projektów,
- Wybierz przycisk Zarządzanie terminarzami płatności, znajdujący się przy danym projekcie w sekcji Operacje w grupie: Zarządzanie - wybierz.
Wizualizacja:
Obraz 1. Przycisk Zarządzanie terminarzami płatności.
Po wybraniu przycisku, zaprezentuje się lista z dostępnymi terminarzami płatności.
W celu pobrania danych odpowiedniego terminarza płatności wybierz przycisk Pobierz dane do pliku.
Wizualizacja:
Obraz 2. Przycisk Pobierz dane do pliku.
Wizualizacja:
Obraz 3. Komunikat błędu w przypadku próby pobrania pliku z terminarza płatności z jednym okresem rozliczeniowym.
W przypadku poprawnego pobrania pliku pojawią się stosowne komunikaty, czyli:
- Rozpoczęto generowanie raportu
- Pobrano raport
Wizualizacja:
Obraz 4. Komunikaty informujące o realizowanych przez system czynnościach.
W przypadku prawidłowego eksportu pliku przez system, sprawdź folder pobierania przeglądarki internetowej, gdzie powinien znaleźć się pobrany plik.
Plik będzie miał ustrukturyzowaną nazwę, np. FESL.06.01-IZ.01-03C1_23_Harmonogram_nr_1_2025-03-11_10-13-34, która zawiera odpowiednio:
- numer projektu,
- numer harmonogramu,
- datę i godzinę wygenerowania dokumentu przez system.
Tak pobrany plik może być przez beneficjenta wykorzystany do zasilenia danych w module Harmonogram płatności w CST 2021.
Jak skorzystać z mechanizmu w CST 2021?
Aby skorzystać z mechanizmu importu danych z pobranego pliku:
- Zaloguj się do CST 2021,
- Przejdź na listę projektów,
- Wybierz przycisk Harmonogram płatności, znajdujący się przy danym projekcie w sekcji Menu w grupie: Rozliczenie projektu.
Wizualizacja:
Obraz 5. Przycisk Harmonogram płatności.
Po wybraniu przycisku, zaprezentuje się lista harmonogramów lub jeśli żaden dokument nie został wcześniej utworzony – opcja „UTWÓRZ NOWĄ WERSJĘ”:
Wizualizacja:
Obraz 6. Przycisk Utwórz nową wersję.
W przypadku tworzenia nowej wersji harmonogramu płatności w CST 2021 zostaniesz poproszony o wybranie dat granicznych okresów rozliczeniowych, które muszą być spójne z zakresem danych w Terminarzu płatności w LSI 2021. Konieczne jest również doprecyzowanie, że dane w uzupełnianym dokumencie wypełniane będą w podziale na miesiące.
Wizualizacja:
Obraz 7. Zakres danych konieczny do uzupełnienia w CT2021 dla nowej wersji harmonogramu płatności.
W przypadku poprawnego utworzenia nowej wersji harmonogramu płatności masz możliwość zasilenia go wygenerowanym z LSI 2021 plikiem xlsx w sekcji ZARZĄDZANIE HARMONOGRAMEM.
Wizualizacja:
Obraz 8. Przycisk Importuj z xlsx.
W przypadku poprawnego importu danych użytkownikowi wyświetli się komunikat o treści: „Import harmonogramu płatności zakończono sukcesem”.
Wizualizacja:
Obraz 9. Okno modalne podsumowujące poprawność wprowadzenia danych z pliku.
Jeśli aplikacja wykryje błędy w zakresie uzupełnianych danych – na ekranie pojawią się komunikaty wskazujące elementy wymagające poprawy, np.: „Wystąpił błąd [A2] Popraw numer projektu.”
Wizualizacja:
Obraz 10. Okno modalne prezentujące błędy podczas importu danych z pliku.
Wizualizacja:
Obraz 11. Widok na przycisk Prześlij.