Pytania po szkoleniu 16.10.24 r. - Uproszczone metody rozliczania wydatków w perspektywie finansowej 2021-2027 Link

  • Odpowiedź
    W wielu projektach łączenie funkcji koordynatora i kierownika czy specjalisty ds. rozliczeń i księgowego jest praktyką opisywaną we wniosku o dofinansowanie. Ze względu na fakt, iż struktura i sposób zarządzania projektem podlegały weryfikacji w ramach oceny merytorycznej wniosku o dofinansowanie, zmianę polegającą na połączeniu funkcji należy zgłosić do instytucji z którą zawarto umowę o dofinansowanie. Po uzyskaniu akceptacji może być jeszcze konieczna aktualizacji wniosku o dofinansowanie.

    Opracowane przez Pana Michała Byliniaka

  • Odpowiedź
    Obowiązek ujmowania wydatków projektu w wyodrębnionej ewidencji księgowej wynika zawsze z umowy o dofinansowanie. Co do zasady w treści umów, w których przewidziano uproszczone metody, zapis ten jest wyłączony - dotyczy tylko wydatków rzeczywiście poniesionych. Niemniej, każdorazowo należy szczegółowo zapoznać się
    ze swoją umową o dofinansowanie, gdyż zapisy pomiędzy poszczególnymi funduszami, działaniami i naborami mogą się różnić.

    Opracowane przez Pana Michała Byliniaka