Omówienie standardów dostępności w projektach unijnych – szkolenie 1 grudnia 2023 r. Link
-
Jest ministerialna mapa instytucji audytujących z akredytacją. Podejmując decyzję warto zwrócić uwagę, czy dany audytor zajmuje się wsparciem grup osób z niepełnosprawnościami (np. jest NGO o takim profilu). Załączam link z listą instrukcji wydających certyfikat dostępności oraz audytujących we wszystkich obszarach dostępności. Link do ministerialnego: Wykazu podmiotów dokonujących certyfikacji.
-
W takiej sytuacji trzeba mieć dobre uzasadnienie, dlaczego doposażona pracownia znajduje się w niedostępnej części budynku. Przy ocenie etapu planowania inwestycji może być weryfikowane, czemu nie została ona przeniesiona np. na parter. Jeśli np. budynek nie ma piętra, gdzie do zniwelowania jest bariera schodów, można szukać racjonalnego dostosowania. Musi być ono odpowiednio opisane w Deklaracji dostępności. Schodołaz to ostateczność i raczej nie jest rekomendowany (może być rozwiązaniem w przypadku wąskich schodów i braku możliwości instalacji windy zewnętrznej). Jeśli jest możliwość instalacji takiej windy, ale obecnie brak na nią środków, warto taką informację umieścić w Długoterminowym planie zapewnienia dostępności z odnośnikiem w Deklaracji dostępności. Inną opcją jest zapewnienie solidnych poręczy i dźwigu krzesełkowego. Więcej informacji i wskazówek na temat dostępność szkoły znajduje się w: Model Dostępnej Szkoły.