Wymagania dotyczące stron internetowych projektów
Poznaj zasady, w oparciu o które powinieneś prowadzić strony internetowe projektów współfinasowanych z Funduszy Europejskich.
Informacja o projekcie
- Zadbaj o to, aby Twój projekt miał wyodrębnioną podstronę lub część serwisu internetowego, gdzie zamieszczone będą wszystkie informacje dotyczące projektu:
- tytuł – przepisz nazwę projektu z wniosku o dofinasowanie;
- nazwa beneficjenta – przedstaw się pełną nazwą firmy lub instytucji;
- źródło finansowania – wskaż fundusz, z którego Twój projekt otrzymał dofinansowanie; obowiązkowo umieść logotypy na pierwszej stronie, żeby były widoczne bez konieczności przewijania strony;
- wartość projektu i dofinansowania – napisz, ile kosztowało Twoje przedsięwzięcie i jaka kwota została zrefundowana z Funduszy Europejskich;
- okres realizacji – poinformuj, kiedy będziesz realizował swój projekt;
- krótki opis projektu – opisz w przystępny sposób, co i jak planujesz zrealizować;
- zakładane efekty, główne korzyści – napisz, co osiągniesz realizując projekt;
- zdjęcia, filmy, multimedia – niech wszyscy zobaczą i usłyszą o Twoim projekcie;
- hasztagi: #FunduszeUE lub #FunduszeEuropejskie.
- Pamiętaj, że jeśli Twój projekt kieruje wsparcie do osób fizycznych (jest dofinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego), np. projekt szkoleniowy, to informacje zamieszczane na stronie powinny być zrozumiałe dla potencjalnych uczestników tego projektu; dlatego poinformuj ich:
- jaki jest zakres pomocy? – na jakie wsparcie może liczyć uczestnik projektu?
- czy mogą się zgłosić do projektu? – kto może wziąć udział?
- o terminie naboru do projektu – od kiedy można się zgłaszać?
- o sposobie wysyłania zgłoszeń – jak można się zgłosić?
- kto udziela informacji i wskazówek o projekcie? – dane do osoby kontaktowej;
- gdzie mogą poznać warunki udziału? – opisz pokrótce najważniejsze zasady, na jakich realizujesz projekt, a regulamin zamieść na stronie jako załącznik.
Ogólne zasady
- Stosuj prosty język:
- pisz krótkie, jasne i przystępne zdania,
- używaj nagłówków i punktorów,
- unikaj słów niezrozumiałych dla większości odbiorców (np. zamiast "koszty kwalifikowalne" napisz "koszty zwrotne/współfinansowane").
- Na bieżąco aktualizuj informacje na stronie (zwłaszcza te, które dotyczą terminów).
- Podaj datę każdej nowej aktualizacji.
- Wyróżniaj zmiany w informacjach (aby było widać, co się zmieniło).
- Dbaj o to, aby linki kierowały do właściwych stron internetowych.
- Pamiętaj o zachowaniu dostępności strony dla osób z niepełnosprawnościami.